Er der nogen herinde der ved hvorledes der findes Madsen rekylgeværer i private samlinger (i deaktiveret tilstand)?

Et forum for folk med interesse i våben & ammunition anvendt under de sidste verdenskrige.
Besvar
Jev!
Newbie
Newbie
Interesser: Riffel, klassiske våben
Geografisk sted: København

Er der nogen herinde der ved hvorledes der findes Madsen rekylgeværer i private samlinger (i deaktiveret tilstand)?

Indlæg af Jev! » 7. okt 2019, 17:25

Hej folkens

Er der nogen herinde der ved hvorledes der findes Madsen rekylgeværer i private samlinger (i deaktiveret tilstand naturligvis)? Min egen forståelse er at geværet er lidt af en sjældenhed efterhånden.

Folk herinde plejer simpelthen at vide alt sådan noget :razz:
Senest rettet af Refraktorius 7. okt 2019, 21:10, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift skiftet

Brugeravatar
Kar 98
Gold Member
Gold Member
Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 51 times

Re: Er der nogen herinde der ved hvorledes der findes Madsen rekylgeværer i private samlinger (i deaktiveret tilstand)?

Indlæg af Kar 98 » 8. okt 2019, 21:01

:popkorn: Venter i spænding .
Har set dem på museer men aldrig på private hænder , men jeg ved ( gudskelov ) ikke alt
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad

Brugeravatar
WRanG
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Krybdyr, våben,
Geografisk sted: 7860 spøttrup
Has thanked: 2 times

Re: Er der nogen herinde der ved hvorledes der findes Madsen rekylgeværer i private samlinger (i deaktiveret tilstand)?

Indlæg af WRanG » 11. okt 2019, 00:51

Jeg ved ikke om det stadig er på private hænder. Men for nok 10 år siden skrev jeg en serie mails med en gut der havde en del deaktiveret grej, bla en Madsen monteret på en lafette. Om han stadig er til, og om han har geværet eller det er endt på museum eller andet aner jeg ikke.... :???:
- History is written by the victors -

Brugeravatar
Kar 98
Gold Member
Gold Member
Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 51 times

Indlæg af Kar 98 » 11. okt 2019, 09:54

WRanG skrev:
11. okt 2019, 00:51
Jeg ved ikke om det stadig er på private hænder. Men for nok 10 år siden skrev jeg en serie mails med en gut der havde en del deaktiveret grej, bla en Madsen monteret på en lafette. Om han stadig er til, og om han har geværet eller det er endt på museum eller andet aner jeg ikke.... :???:
Spændende :popkorn:
Det nærmeste jeg kan komme i tanke om er Egholm slot som jo er et "privat" museum
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad

Besvar